Peach Girl P

Publicerat den i hästarna

Peach är ett halvbodssto född 2000. Hon är e. P Garonne Marco, u. Gabriella, ue. Beach Boy. Jag köpte Peach 2012 efter att jag stått i samma stall som Peach sedan en tid tillbaka. Jag skulle sälja min unghäst som jag då inte riktigt klickade med, och eftersom Peach var till salu fick jag chansen att provrida henne. Och jag föll pladask för henne! Självklart köpte jag henne och det har verkligen varit ett av de bästa besluten i mitt liv. 

 
Peach och jag har tränat och tävlat en hel del i både hoppning och dressyr tillsammans genom åren. Vi började med dressyren med LB och genom åren arbetade vi oss upp till Medelsvår C. När det gäller hoppningen var det ganska nytt för Peach i början. Hon hade hoppat lite några år tidigare, men när jag köpte henne hade hon inte hoppat på 2 år, så vi fick börja om lite från början. Men tack vare den fantastiska arbetsmyra som hon är tog det inte lång tid innan hon fick koll på tekniken och vi började hoppa hinder på 110-115cm. 

 
Peach är en helt fantastisk individ med så himla mycket hjärta och kärlek. Hon har otroligt hög arbetsmoral och är världens snällaste, hon skulle aldrig hitta på några dumheter. Som tävlingshäst har hon dock lite nerv, vilket framförallt visar sig på uteritter, men med sällskap är det aldrig några problem. Hon älskar att komma till nya platser för att träna eller tävla och ger verkligen allt hon har. Tyvärr ådrog hon sig en hovledsinflammation sommaren 2017, och precis när hon var färdigbehandlad och igångsatt igen fick hon en kotledsinflammation våren/sommaren 2018. Peach står för tillfället i Karlskoga hos min mamma på obestämd framtid och är nu under försiktig igångsättning efter att äntligen ha blivit bättre igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN | JOHANNAEWA.se